• Start
  • BALANS
    • Barnets bästa
    • Aktivitet
      • Motorisk utveckling/Fysisk aktivitet
      • Musik
    • Lugn och Ro
      • Sömn
      • Hundar i skolan
    • Arbetsmiljo
      • Hjärnergonomi
      • Barngruppsstorlekar
      • Ventilation
      • Buller / Störande ljud
      • Ljus
      • Sittergonomi
      • IT, mobiltelefoni och skärmar
      • Raster / skolgårdar
      • Stress
      • Arkitektur
    • Närvarande vuxna
    • Sunt förnuft
      • Skolmat och miljö
  • Risker
    • Stora barngrupper
      • Förskola
      • Skola
      • Fritidshem
    • Buller
      • Förskolan
    • Livskunskap / övningar
      • SET - Livsviktigt
      • Film och Teater
      • Farstamodellen
      • Steg Vis
    • Föräldra-program/utbildning
      • COPE
      • Komet
    • IT, Mobiltelefoni och Skärm
      • Trådlöst
      • Belastningsproblem och Stillasittande
      • TV - Skärm
      • Spel
      • Synpåverkan
      • Stress
      • Integritet
      • Empati
    • Stillasittande
    • Stressad personal
      • Skolmiljön
    • Mögel och Radon
      • Förskola
      • Skola
    • Ventilation
      • Förskola
      • Skola
      • Fritidshem
    • Dokumentation
      • IUP
      • Skriftliga omdömen
    • Forskning
    • Politik
      • Kommmuner
      • Rapporter
      • "Genupedagogik"
    • Kartläggningar
      • GPS
      • Frågor / Enkäter
    • Härskartekniker
    • Stress
    • Mobbning / Kränkningar
    • Gränslöshet
    • Måltiden
    • Förändringsarbete
  • Värdegrund
  • Taiji Qigong
  • Tips och idéer
    • Läs-och DVDtips
  • Monica i media
  • Kontakt
  • Länkar
    • Barnverket
  • Protester
  • Diskussionsforum

I Balans för Barnets Bästa - Lär med hela kroppen

  Rörelsens och miljöns betydelse för utveckling, hälsa och lärande.

 

Risker

SET - Livsviktigt

 

Skolinspektionen kritisk till SET-metoden i skolan, Skolinspektionen 4/5 2011

Socialstyrelsens yttrande om SET-metoden 3/12 2010

12. Kränkande metoder i Kronobergs skolor, Smålandsposten.se , 29/4 2011


11. Livskunskap ny trend i skolan - men ingen vet vad det innebär Expressen 10/2 2011

 

10. "Livskunskap kan skada eleverna", SR 2011

 

9. Skenbar frihet för elever i ämnet livskunskap, Lärarnas Nyheter 23-06-2011

 

8. Problematiskt med livskunskap i skolan, Malmö högskola 28-02-2011

 

7. Forskargräl om mobbningsprogram, Lars H Gustafsson 14-02-2011

 

6. Livskunskap i skolan pressar elever, SR, Göteborg 16 nov 2010 

 

5. Läraren är inte psykoterapeut Unt.se 13/12 2010 (Forskare Camilla Löf)

 

4. "Var kommer barnen in"  ,  Ewa Wettborg ( info om SET bl a i hö marginalen under  "Skrivelser och Brev - Brev till Riksdagen 2011" ) 

 

3.Skolorna bryter mot lagen,  SR P1 Kaliber  28/11 2010

 

2.Trivs du med dig själv, lille vän?,  SR P1 Kaliber  14/11 2010

 

1.Psykoterapi på schemat,  Svt UR-Skolfront 14/10 2010  OBS! 42 sidor kommentarer till   programmet

 

 

Copyright © 2011 I Balans MW. All rights reserved.

Din Studio hemsida